• Pengar tillbaka om du inte går ner i vikt!
  • Gratis frakt över 400kr
  • Säker betalning med Klarna

Solen skiner, fåglarna kvittrar och blommorna börjar tränga upp ur marken. Andra vårtecken är att det kryllar av motionerande människor längs med gatorna och i löpspåren. Det finns många anledningar till varför man bör träna utomhus nu i vår. Ljuset tillsammans med den friska luften gör susen mot vintertröttheten, solen gör att huden producerar mer D-vitamin och utomhusträning är oftast gratis. Här kommer några tips på hur du aktiverar dig utomhus i vår.

Löpning och promenader
Löpning eller långa promenader i solen gör gott för både hälsan och själen. Se dock till att ha ett par bra löparskor på fötterna för att inte slita ut leder och knän.

Utomhusgympa
Många gym erbjuder gympapass utomhus. Att träna i grupp är både kul och gör att man orkar lite mer än vad man kanske gjort om man tränat själv. I takt med att våren gör sitt intåg brukar gym anordna mindre och större pass av olika slag i parker eller grönområden, vissa helt gratis. Så håll ögonen öppna eller dra ihop ett gott gäng med vänner och ha er egen utomhusgympa.

Cykla
Att cykla är en mycket bra träningsform som både ökar pulsen och är skonsam för knän och leder. Att cykla till jobbet istället för att ta bilen är den perfekta vardagsmotionen och den friska luften ger dig energi till att orka mer hemma eller på jobbet.

Inlines
Snart har allt grus sopats bort från gatorna och då är det perfekt att glida fram på ett par inlines. Har man aldrig åkt inlines innan kan det vara lite knepigt till en början. Men det gäller bara att öva och öva och varför inte ta hjälp av en vän eller ett och annat träd. Ha gärna både hjälm och skydd för en och annan vurpa kan man räkna med i början. Inlines är den perfekta träningen för konditionen, benen och rumpan.

Stavar
Om du gillar att promenera kan det vara både roligt och effektivt att lägga till ett par stavar som öka din energiförbrukning med upp till 55%. Dessutom är stavgång mer skonsam mot rygg, höfter och leder.

Kajak

Om man gillar vatten och att vistas på havet kan kajakpaddling vara något för dig. Kajakpaddling är bra ur både mental och fysisk synvinkel. Man tränar både kondition, styrka och balans. Det finns kajaker för både en och två personer och om man vill göra något extra kul kan alltid paddla i grupp.

5-kamp
Samla ihop ett gäng med vänner och utmana varandra i 5-kamp. Dela upp er i två lag eller kör en individuell tävling. Välj bland utmaningar som minigolf, kubb, frisbeegolf, fotboll, strandtennis, boule eller volleyboll. Perfekt kombination av motion, kul och trevligt umgänge.

POPULÄRA PRODUKTER

RELATERADE BLOGGINLÄGG

MISSA INGA ERBJUDANDEN!
Alltid 15% rabatt och förtur till kampanjer - prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGGA IN eller BLI MEDLEM