• Pengar tillbaka om du inte går ner i vikt!
  • Gratis frakt över 400kr
  • Säker betalning med Klarna

När helgen kommer är det lätt att känna att man vill unna sig något extra. Kanske en drink, lite snacks och en godare middag. I denna artikel får du tips på hur du bättre klarar helgerna.

När helgen kommer är det lätt att känna att man vill unna sig något extra. Kanske en drink, lite snacks och en godare middag. Men börjar du tumma på din diet under helgerna är det stor risk att du förstör för dig själv. Du kanske till och med väger mer efter helgen än innan. Då blir vardagens stretande inte mycket värt.
Enligt en studie, genomförd av universitetet i North Carolina och Chapel Hill, konsumerar kvinnor cirka 115 fler kcal på fredagar, lördagar och söndagar än under vardagar. På ett år innebär det att vågen visar fyra kilo mer.
Följ våra goda råd så klarar du helgens fällor. Kanske kommer du till och med att komma lite närmare din målvikt till måndagsmorgonen. Vilket bra sätt att börja veckan.

FREDAG
Kanske är du van att gå ut med arbetskamraterna efter jobbet eller att åka hem till familjen för fredagsmys. Här gäller det att se upp, inte minst med alkoholen. Alkohol är mycket kaloririkt.
Din smarta lösning: Är du ute på krogen, hoppa då över alla två-för-en-erbjudanden och undvik definitivt gräddiga drinkar. Det bästa är förstås att välja mineralvatten, men vill du inte avstå helt från alkohol, välj något alkoholsvagt. Ju högre alkoholstyrkan är, desto mer kaloristinn är nämligen drycken.
För att inte bli sugen på snacks kan det vara klokt att äta mat. Beställ då med förnuftet, exempelvis kyckling och sallad eller en enkel buljongsoppa. Om det inte finns något passande på menyn, be krogen att göra något särskilt för dig. Du är inte besvärlig.
Hemmamyset kan hanteras genom rätt inköp. Istället för chips och dip, varför inte äta morotsstavar med yoghurtdipp. Barnen kan ta allt i sina tacos, du väljer köttfärs och grönsaker.
Genom dessa enkla råd kan du vara med i gemenskapen, men ändå värna om din vikt.

LÖRDAG
Om du har för vana att storhandla på lördagen, eller göra någon annan aktivitet som tar flera timmar, är faran överhängande att du drabbas av akut hunger. Då ligger det nära till hands att köpa en varm korv eller något annat onyttigt.
Din smarta lösning: Gör det till en vana att ha något matigt i handväskan. Det kan vara ett kokt ägg, en morot, en smoothie eller en bar från Nutrilett. Då har du alltid ett hälsosamt alternativ till korven.
Du kan också ta med dig shake eller soup och gå till närmaste servering och beställa vatten. Vips har du skakat ihop en smal och nyttig måltid.
Väljer du ändå att köpa mat ute, försök att välja ett bra alternativ. Gå till en salladsbar där du själv får välja ingredienserna, exempelvis tonfisk och grönsaker.

SÖNDAG
Söndagsslöande framför tv:n
Det är lätt hänt att man hamnar framför tv:n på söndagen. En timme blir två som blir tre…
Din smarta lösning: Försök att skapa nya söndagsvanor där du aktiverar dig. Kanske en utflykt med familjen, en tur till lekparken eller varför inte arbeta i trädgården. Istället för att fika med bästa väninnan kan ni ta en långpromenad tillsammans. Så fort du rör på dig förbränner du kalorier.

POPULÄRA PRODUKTER

RELATERADE BLOGGINLÄGG

MISSA INGA ERBJUDANDEN!
Alltid 15% rabatt och förtur till kampanjer - prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGGA IN eller BLI MEDLEM