• Pengar tillbaka om du inte går ner i vikt!
  • Gratis frakt över 400kr
  • Säker betalning med Klarna

Att vi går upp i vikt under jul och nyår är ingen nyhet. Mycket fet och söt mat i kombination med mindre träning är de främsta anledningarna. Men så behöver det inte vara. Här kommer våra tips på hur du håller vikten över jul och nyår.

Ät rätt och med måtta
Välj hälsosamma och kalorisnåla alternativ på julbordet och bestäm redan innan hur mycket du ska äta för att inte riskera att överäta. Hoppa inte över måltider för att spara dig till kvällens julbord eller middagsbjudning. Ät regelbundet under hela dagen för att hålla förbränningen uppe och för att undvika att du överäter. Börja med att fylla tallriken med sallad och andra kalorisnåla alternativ. Ät upp detta innan du äter något annat. På så sätt blir du mätt på den kalorisnåla maten först.
Undvik alkohol och drick vatten
Alkohol innehåller mycket kalorier så undvik alkoholhaltiga drycker i så stor utsträckning som möjligt. Drick vatten till julmaten och skåla in det nya året i exempelvis egenkolsyrat smaksatt vatten . På så sätt slipper du även känslan av att vara trött och seg dagen efter. Att dricka tillräckligt med vatten under hela dagen är även ett bra sätt att hålla ingång förbränningen, 2-3 liter vatten om dagen rekommenderas.

Rör på dig så mycket som möjligt
För att inte gå upp i vikt handlar det om att göra av med de kalorier du får i dig. Ta en promenad mellan måltiderna, ut och lek med barnen i snön eller sätt på dig skridskorna och ta en tur på isen. Om vädret inte tillåter utomhusaktiviteter försök komma iväg till gymmet eller varför inte storstäda hemma. All form av vardagsmotion är guld värd för att hålla de extra kilona borta.

POPULÄRA PRODUKTER

RELATERADE BLOGGINLÄGG

MISSA INGA ERBJUDANDEN!
Alltid 15% rabatt och förtur till kampanjer - prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGGA IN eller BLI MEDLEM