kostschema för man

Kostschema för man: 3 faser

Har du planer på att påbörja en VLCD-diet eller är du mitt i dieten? Ta hjälp av vårt 3 veckor långa kostschema som hjälper dig med att komma igång med din viktminskning, och hålla den på plats efter dieten.

På den här sidan ger vi dig ett kostschema för alla 3 faser som du går igenom, under och efter bantning. Här får du hjälp med att genomföra din VLCD-diet på rätt sätt, och lär dig hur du kan få en lyckad övergång från diet till vanlig mat.

Fas 1: Dietplan för 7 dagars VLCD-diet (Very low calory diet)

Kom igång med din viktminskning, och gör det enkelt och snabbt. Detta är ett kostschema för dietperioden som kan pågå i upp till 3 veckor.
Dieten går ut på att utesluta all mat och endast äta eller dricka måltider från Get Started av Nutrilett.

  • Välj mellan shakes, soppor eller smoothies 
  • Som man rekommenderar vi att du dricker/äter 6 måltider om dagen från Get Started. Detta ger dig cirka 115 kalorier per måltid och totalt 690 kalorier per dag.
  • Våra VLCD shakes, soppor och smoothies innehåller alla de vitaminer och mineraler som din kropp behöver varje dag. Vi här även färdiga dietpaket för dig som ska få på VLCD diet. Välj mellan 9-dagars, 2-veckors och vårt 3-veckors VLCD paket speciellt anpassat för män

Här hittar du fas 1 och veckans kostschema för dig på VLCD-diet

 

Get Started produkterna från Nutrilett är framtagna för näringsbehandling av fetma, och produkterna säkerställer att din kropp får alla vitaminer och mineraler den behöver under dagen. Innan du kommer igång med din diet, läs om hur du väljer rätt Get Started från Nutrilett.

Fas 2: Kalorisnålt kostschema – 2000 kalorier

Du har klarat dig igenom dieten. Bra jobbat! Efter dietperioden är det viktigt att bibehålla ett visst kaloriunderskottet för att underlätta övergången till vanlig mat.
Efter att ha ätit Nutriletts VLCD produkter i en vecka eller längre kan det ta lite tid för din kropp att vänja sig vid normal diet med ett högre kaloriintag – därför ska du följa detta kalorisnåla kostschemat med 2000 kalorier för att underlätta övergången.

  • I denna veckoplan ersätter du 1-2 av måltiderna per dag med Nutriletts måltidsersättare.
  • Nutrilett måltidsersättare innehåller alla de vitaminer och mineraler som din kropp behöver från en måltid – ett perfekt mellanmål!
  • Du kan välja mellan Nutrilett bars, eller smoothies på cirka 200 kalorier per måltid.

Här hittar du måltidsplanen för fas 2 med 2000 kalorier per dag

 

VLCD dieten fungerar! Läs om Niklas viktnedgång och hur han lyckades genom beslutsamhet och viljestyrka.

Fas 3: Kostschema med 2500 kalorier – Håll vikten efter viktminskning

Du är nu inne i fas 3 som är den sista fasen i din kostplan. Huvudmålet är nu att lyckas behålla din nya vikt efter dieten. Detta nåt du genom ett balanserat kaloriintag. Med andra ord betyder detta att du får i dig lika många kalorier som du förbränner under en dag. I genomsnitt förbränner män 2500 kalorier per dag .

Klicka här för att kolla in måltidsplanen för fas 3

 

Läs mer om kaloriförbrukning och hur du räknar ut ett ungefärligt kaloribehov.

VLCD dieter

Måltidsersättare