Kostschema

Kostschema för kvinnor: 3 faser

Har du precis avslutat en VLCD-diet (Very Low Calorie Diet) eller har en vecka kvar? Här hittar du ett kostschema för kvinnor för alla de tre faser du går igenom under och efter din viktnedgång. Nutrilett ger dig den hjälp du kan behöva för att komma tillbaka till en normal kost efter dieten, samtidigt så du behåller din nya vikt.

Fas 1: Måltidsplan för 7-dagars VLCD diet

Den första fasen innefattar själva VLCD-dieten, och detta kostschema kommer att pågå under den tidsperiod som du väljer att gå på diet. Under en VLCD-diet bör du bara äta / dricka Nutriletts VLCD shakes eller VLCD soppor. Som kvinna betyder det 5-6 måltider om dagen så länge du går på diet. Våra VLCD shakes och soppor från Nutrilett innehåller alla vitaminer och mineraler som din kropp behöver under dagen, så det är viktigt att äta/dricka alla 5-6 måltider per dag som rekommenderas.

Nutriletts kostschema for VLCD-diet hittar du här

 

Fas 2: Gå ner i vikt – Kalorisnåla måltider 1500 kalorier 

Efter en VLCD-diet är det viktigt att hålla kaloriunderskottet för att underlätta övergången till en vanlig kost. Efter att ha druckit/ätit VLCD shakes och VLCD soppor i en vecka eller längre kan det ta lite tid för din kropp att vänja sig till en normal diet och ett högre kaloriintag – därför kommer 1-2 måltider per dag i kostschemat att bytas ut mot måltidsersättning.
Nutrilett måltidsersättningar innehåller alla vitaminer och mineraler som din kropp behöver per måltid, samtidigt som de ger dig full kontroll över ditt kaloriintag (mellan 200 – 250 kalorier per måltidsersättning).
Här kan du välja mellan Nutrilett Bars eller Smoothies som måltidsersättning.

Nutriletts kostschema för viktnedgång hos kvinnor hittar du här 

 

Fas 3: Håll vikt efter viktminskning – Måltider med 2000 kalorier

Den sista fasen efter en VLCD-diet ska hjälpa dig att hålla vikten efter din viktminskning – dvs behålla den vikt som du har fått efter dieten. För att detta ska fungera få i dig lika många kalorier som du förbränner – därmed cirka 2 000 kalorier per dag för kvinnor, eftersom detta är genomsnittet. Om du vill ha en mer exakt bild av hur mycket du bränner per dag kan du fråga din läkare.

Nutriletts kostschema för kvinnor för att hålla vikten hittar du här