nutrilett smart living havregrynsgröt med banan

Mellanmål för viktnedgång

Går det att gå ner i vikt utan att ge upp mellanmål och snacks? Absolut! Detta är fullt möjligt om du väljer rätt mellanmål under din viktnedgång. Rätt mellanmål innehåller färre kalorier, mycket fibrer och protein, och håller dig mätt genom dagen. Här ger vi dig tips på vad du kan äta.

Mellanmål för viktminskning

För många är snacks och mellanmål kanske viktminskningens värsta fiende. Du är hungrig under dagen, och en extra macka eller chokladbit är aldrig långt borta i tankarna.

MEN! Mellanmål kan också vara till stor hjälp under din viktnedgång. Ett mättande mellanmål som är hälsosamt, fiberrikt och kalorisnålt kan dämpa suget efter snacks, och hålla din aptit i schack under hela dagen. Studier visar att människor är mer benägna att bibehålla sin viktminskning om de har ett stabilt och hälsosamt ätmönster.

Att hoppa över mat och måltider för att gå ner i vikt kan bromsa din viktnedgång eftersom att det kan leda till att du kompenserar ditt energiunderskott under nästa måltid.
Ät istället ett nyttigt mellanmål när du är hungrig, så är det mycket mindre risk för att äta ohälsosamma livsmedel och större måltider som påverkar kaloriintaget.

Hur som helst, att laga ihop en perfekt portion med ett nyttigt mellanmål är lättare sagt än gjort. Därför har vi listat våra tips på mellanmål vid viktminskning – kalorisnåla, fiber- och proteinrika och väldigt goda.

Smoothie Almond Latte

Nutrilett iskaffe innehåller lite socker, medan du får vad du behöver av vitaminer och mineraler – 11,6 g proteiner, 3,3 g fiber och endast 149 kalorier.

Overnight oatmeal med chiapudding

Recept på overnight oatmeal med chiapudding och Nutrilett smart living oatmeal. Passar perfekt som mellanmål och innehåller få kalorier.

Nutrilett Rich Brownie bar

Sugen på brownie? Nutrilett Rich Brownie bar är precis som namnat antyder – en brownie bar. Denna nyttiga bar är fullmatad med smak av choklad och brownies. Yum!

Quioagröt med mandel

Fantastiskt god och nyttig Quinoagröt under 300 kcal.

Keso med granatäpple

En läskande god och enkel rätt med både söta och syrliga smaker som passar utmärkt till frukost eller mellanmål.

Nutrilett Blåbärssmoothie

En fräsch smoothie som innehåller naturliga ingredienser som juice från blåbär och acai. Drycken innehåller endast 148 Kcal och har väldigt lågt sockerinnehåll.

Keso med annanas

Recept på cottage cheese med ananas. En mättande och enkel måltid som passar lika bra till lunch som till kvälls- eller mellanmål. Receptet räcker till 1 portion.

Nutrilett Quinoa Nut Crunch

Nutrilett Quinoa Nut Crunch är en glutenfri och välsmakande bar med bitar av mörk choklad. Baren är hög på protein och fiber.