Frakt och Retur

Det är snabbt, enkelt och säkert att handla hos oss. Nutrilett.se levererar med Budbee Box eller PostNord – beroende på vilket alternativ du väljer när du checkar-ut i kassan. Vi har vanligtvis en leveranstid på 3-5 arbetsdagar. Vi förbehåller oss rätten att bearbetnings- och leveranstider kan öka under försäljningsperioder som Black Week och helgdagar.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning.

Spara orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundservice. Kontrollera alltid paketets innehåll och se att det stämmer överens med din orderbekräftelse.

Paketspårning

Leveransbekräftelse med spårningsnummer för ditt paket skickas till dig via mail från vald transportpartner när paketet skickas från vårt lager.

Leverans

Normalt packas din leverans innan nästa arbetsdag, och när försändelsen lämnar vårt lager går det ut ett leveransbesked till den e-post adress som du angivit.
Förväntad leveringstid ser du i check-out beroende på ditt val av levereringsalternativ och ort. Vid större kampanjer kan det ta något längre tid.

Nedan kan du läsa om alla fraktsätt vi erbjuder. Tillgängliga fraktsätt för din order genereras utifrån det postnummer, artiklar och vikt du anger innan du går vidare i kassan.

Leverans till ombud PostNord

Du kan själv välja bland dina närmsta ombud i kassan. Du får avisering via sms då det finns att hämta ut.
Notera att paket över 20 kg automatiskt skickas med Hemleverans (se nedan).

Hemleverans PostNord

Sker till angiven adress, viktigt att portkod anges. Hempaket kan inte skickas till boxadresser. Leveranser sker mellan 08.00-21.00 helgfri måndag till fredag enligt överenskommelse.
PostNord kontaktar dig en gång via sms för överenskommelse om leveransdag och tidsfönster. Du kan följa ditt paket live via Postnords app på deras eftermiddag och kvällsleveranser.
Är du inte hemma på överenskommen leveransdag får du själv hämta paketet på det serviceställe PostNord meddelar. Du kan boka ny utkörning via PostNords Kundservice på 0771-33 33 10. Ny utkörning sker då mot ytterligare avgift.

Paketet skickas utan kvittens.

Hemleverans Budbee

Hemleverans med bud
Levereras till angiven adress på vald tid
Tillgängligt i ett flertal storstäder

Levereras med bud hem till dig vardagskvällar kl. 17:00-22:00.

Budbee sms:ar dig en spårningslänk när din försändelse anlänt till terminalen, du har då möjlighet att välja tidsintervall och lägga till eventuell portkod. Du kan också följa bilen i realtid för en mer exakt leveranstid.
Om du inte är hemma vid leveranstillfället kommer du att få ett sms om att leveransen misslyckades med en länk där du kan boka om din leverans.
Du kan också välja att få ditt paket levererat utanför dörren, denna funktion hittar du i trackinglänken som du får i SMS:et från Budbee. Mer information om tjänsten hittar du på www.budbee.com

Budbee Box

Paket skickas till ett smart skåp, Budbee box, 100% fossilfritt. Du får din pin-kod via sms när paketet anlänt. Legitimering via BankID kan behövas.
Observera! Har man Budbees App, då kommer pinkod och leveransinformationen endast via appen och inte via SMS.

Ej uthämtade paket

Om kunden inte hämtar ut sitt paket har Nutrilett.se rätt till att debitera kunden en avgift på 69kr för arbets- och fraktavgifter. Observera att paket som inte blir hämtat faller inte under ramen för ångerrätt och fri retur. Avgiften gäller även om du vill att beställningen ska skickas igen.

Saknad av eller felaktig leverans

Om du har fått fel artikel/produkt eller saknar en eller flera artiklar i förhållande till din beställningsbekräftelse, skicka ett e-postmeddelande till webshop@nutrilett.se

Det här e-postmeddelandet måste innehålla följande information:

  • Ordernummer
  • Produktnummer på varan som saknas

Vi kommer sedan att arbeta för att ta reda på vad som har hänt och korrigera eventuella fel.

Retur

Som kund hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt från den dag du får ditt paket.

Vill du returnera ditt paket? Så här gör du:

  1. Kontakta vår kundtjänst på 010-551 33 12 eller via e-posten webshop@nutrilett.se.
  2. Vår kundtjänst skickar sedan en länk med leveransetiketten som du skriver ut och bifogar i returpaketet.
  3. Paketet ska sedan levereras in till en PostNord-leveransplats.
    (Vi rekommenderar att du sparar det leveranskvitto som du får från Postnord eller Budbee vid retur av paketet)

När vi har behandlat returen kommer Klarna att tillhandahålla en uppdaterad faktura eller återbetalning. Om du har valt en faktura men inte har betalat den kommer objektet att raderas från din faktura. Om du har betalat med kort kommer Klarna att kontakta dig för återbetalning. Återbetalningen kommer att göras inom 7-14 arbetsdagar efter att din retur har godkänts. Du kan logga in på www.klarna.se för att få en översikt över dina utestående belopp och betalningsinformation.

För att få tillbaka hela beloppet vid returen / avbeställningsrätten måste artikeln returneras i samma skick som när du fick den. Det vill säga i originalförpackningar. Om originalförpackningen är skadad, kommer produkten att anses vara använd.
Använd samma förpackning som du mottog varan i.

Logistikpartner
Nutriletts logistikpartner är Health and Sports Nutrition Group AB.