• Pengar tillbaka om du inte går ner i vikt!
  • Gratis frakt över 400kr
  • Säker betalning med Klarna

När man väl tagit beslutet att gå ner i vikt väntar en lång period som oftast kräver att man byter livsstil och byter ut gamla vanor mot nya mer hälsosamma. Detta kan vara svårt till en början och då gäller det att vara stark och inte falla för frestelser.

Här kommer några tips på vad du kan göra och hur du kan tänka för att lättare motstå frestelser.

Planera din dag
Planera när och vad du ska äta. Försök att hålla dig till din plan så gott du kan. Om du är bortbjuden på middag kan detta vara svårt men försök ändå.

Ät regelbundet och drick vatten
Ät regelbundet för att hålla blodsockret på en jämn nivå och för att inte bli hungrig under dagen. Då kan du lättare motstå frestelser som godis, kakor eller annat som lätt slinker ner när du känner att det börjar kurra i magen eller när blodsockret ligger i knäna. Ett annat tips är att alltid bära med dig en flaska vatten och försöka dricka 2-3 liter vatten om dagen. När du dricker tillräckligt med vatten håller du förbränningen uppe och du kan till och med hålla hungerkänslorna borta.

Berätta för din omgivning

Berätta för alla i din omgivning om ditt beslut att gå ner i vikt. Även fast du känner dig stark är det lättare om du har stöd från andra. Du kan till och med be dina vänner att inte bjuda dig på kakor eller andra onyttighet och be dem hålla koll på att du inte fuskar. Det kommer även att bli lättare för dig att tacka nej om dina vänner redan innan vet varför du gör det.

Håll frestelsen långt borta
Köp inte hem mat, snacks och godis som frestar dig. Om frestelsen inte finns i din närhet är det lättare att motstå den. Säg till exempel att du blir supersugen på chips men du har inga chips hemma. Du måste du gå hela vägen till affären för att köpa dem och på vägen hinner du tänka efter en extra gång och säga stopp till din första instinkt att äta chips som du vet varken är bra för dig eller din viktnedgång. Så när du går och handlar, köp aldrig något du vet att du har svårt att motstå eller ofta blir sugen på.

Aktivera dig
Försök att aktivera dig på olika sätt för att hålla tankarna borta från mat och andra frestelser. Om du vet att du har lätt för att falla för frestelser på kvällen framför TV:n ta en långpromenad istället för att lägga dig i soffan. Byt ut gamla vanor mot nya mer hälsosamma som gör att du inte utsätter dig själv för frestelser.

Att skapa nya vanor är alltid svårt till en början men efter ett tag kommer det kännas naturligt och du kommer ha lättare och lättare för att motstå frestelser eller faktiskt inte ens känna av dem.

RELATERADE BLOGGINLÄGG

MISSA INGA ERBJUDANDEN!
Alltid 15% rabatt och förtur till kampanjer - prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGGA IN eller BLI MEDLEM