Frakt och Retur

Det är snabbt, enkelt och säkert att handla hos oss. Nutrilett.se levererar i hela Sverige med PostNord. Vi har vanligtvis 3-4 arbetsdagar leveranstid. Vi förbehåller oss rätten att bearbetnings- och leveranstider kan öka under försäljningsperioder som Black Week och helgdagar.

Logistikpartner

Nutrilett.se har bytt logistikpartner till Health and Sports Nutrition Group AS, i detta avseende kan vissa beställningar försenas.

Paketspårning

Leveransbekräftelse med spårningsnummer för ditt paket skickas till dig via mail när paketet skickas från vårt lager.

Transport

Fraktpriset för de olika leveransalternativen visas innan du betalar i kassan, så du vet exakt vad beställningsbeloppet är. Kom ihåg att använda rätt adress och postnummer i din leveransadress.

Saknad av eller felaktig leveransen

Om du har fått fel artikel/produkt eller saknar en eller flera artiklar i förhållande till din beställningsbekräftelse, skicka ett e-postmeddelande till webshop@nutrilett.se

Det här e-postmeddelandet måste innehålla följande information:

  • Ordernummer
  • Produktnummer på varan som saknas

Vi kommer sedan att arbeta för att ta reda på vad som har hänt och korrigera eventuella fel.

Fraktkostnader

För paket som inte har hämtats kommer kunden att debiteras en avgift på 69, – inkl. Moms. Denna avgift täcker returfrakt. Avgiften gäller även om du vill att beställningen ska skickas igen.

Retur

Som kund hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt från den dag du får ditt paket.

Vill du returnera ditt paket? Så här gör du:

  1. Fyll i formuläret i ditt paket och lägg till formuläret i returpaketet med de produkterf du vill returnera.
  2. Kontakta vår kundtjänst på 010-551 33 12 eller e-post webshop@nutrilett.se.
  3. Vår kundtjänst skickar sedan en länk med leveransetiketten som du skriver ut och bifogar i returpaketet.
  4. Paketet ska sedan levereras in till en PostNord-leveransplats.
    (Vi rekommenderar att du sparar det leveranskvitto som du får från Postnord vid retur av paketet)
    Vi tar ut en fast avgift på 69 SEK för föremål som du inte vill behålla.)

När vi har behandlat returen kommer Klarna att tillhandahålla en uppdaterad faktura eller återbetalning. Om du har valt en faktura men inte har betalat den kommer objektet att raderas från din faktura. Om du har betalat med kort kommer Klarna att kontakta dig för återbetalning. Återbetalningen kommer att göras inom 7-14 arbetsdagar efter att din retur har godkänts. Du kan logga in på www.klarna.se för att få en översikt över dina utestående belopp och betalningsinformation.

För att få tillbaka hela beloppet vid returen / avbeställningsrätten måste artikeln returneras i samma skick som när du fick den. Det vill säga i originalförpackningar. Om originalförpackningen är skadad, kommer produkten att anses vara använd.
Använd samma förpackning som du mottog varan i.