• Pengar tillbaka om du inte går ner i vikt!
  • Gratis frakt över 400kr
  • Säker betalning med Klarna

Det är allmänt känt att träning är bra för hälsan och framförallt om man vill gå ner i vikt. Du behöver dock inte snöra på dig skorna och ta en lång löprunda på en timme för att dra nytta av träningens hälsoaspekter.

Det är allmänt känt att träning är bra för hälsan och framförallt om man vill gå ner i vikt. Du behöver dock inte snöra på dig skorna och ta en lång löprunda på en timme för att dra nytta av träningens hälsoaspekter. Det kan även vara slitsamt för både höfter och leder. Faktum är att det räcker med en halvtimmes träning totalt om dagen. Man kan dela upp träningen på flera tillfällen under dagen. Det viktiga är att man är aktiv i totalt i en halvtimme per dag.

För överviktiga är den mest effektiva och skonsamma träningen en lågintensiv träning där man ligger på runt 50-60% av sin maxpuls (en puls på 140). För överviktiga handlar det först och främst om att bygga muskelmassa och stabilisera bålmuskulaturen. Muskler bränner mer kalorier än fett och ökar på så sätt ämnesomsättningen.

Bra träningsformer för överviktiga är bland annat cykling, raska promenader, simning och stavgång. Alla är skonsamma mot kroppen och gör att pulsen ökar.

Träning i all ära men glöm inte vardagsmotionen. Bara genom att röra på dig förbränner du 400% fler kalorier än om du sitter stilla. Ta trapporna i stället för hissen (och gå gärna upp och ner ett par gånger om trapporna är för få), cykla till jobbet istället för att ta bilen, hoppa av bussen ett par stationer tidigare och gå sista sträckan, höj skrivbordet och stå istället för att sitta på jobbet. Även små förändringar till aktivitet gör stor skillnad.

POPULÄRA PRODUKTER

RELATERADE BLOGGINLÄGG

MISSA INGA ERBJUDANDEN!
Alltid 15% rabatt och förtur till kampanjer - prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGGA IN eller BLI MEDLEM