• Pengar tillbaka om du inte går ner i vikt!
  • Gratis frakt över 400kr
  • Säker betalning med Klarna

Har du barn kan det vara svårt att hinna med att träna, du behöver kanske omvärdera din träning och se nya möjligheter. Här kommer 10 tips på hur du kan få in träning i vardagen utan att behöva vänta tills barnen gått och lagt sig. För det är inte vad du säger till barnen som biter hårdast utan det är det du gör som barnen kommer att ta efter.

1. Se träningen som en lek, bestäm ett par övningar ta tid och tävla mot varandra. Gör en hinderbana med övningar som är utmanande för alla i familjen.

2. Om du gillar att springa, låt barnen cykla bredvid.

3. Förvandla vardagsrummet till ett disco, dra ner gardinerna och dansa till svängig musik.

4. Gör träningen till en familjeutmaning, t ex genomför 10 minuter yoga varje kväll i en månad, när månaden gått firar ni med en upplevelse.

5. Utnyttja tiden då barnen har fritidsaktiviteter, gör armhävningar, sit-ups, knäböj mm medan du väntar att barnens aktiviteter ska ta slut.

6. Gå ihop med grannar/vänner och starta träningsdejter. Antingen leker barnen medan ni vuxna tränar eller så hänger barnen med på träningen. Om du föredrar att träna på annan plats kan ni vuxna turas om att ta hand om barnen.

7. Träna på lekplatsen medan barnen leker. Lekplatsen är det perfekta gymmet, frisk luft får du på köpet och det gör att du känner dig piggare.

8. Rör på dig i vardagen, cykla tillsammans med barnen dit ni ska. Gör det tillem sport att undvika bil och lokaltrafik

9. Gör träningsfilmer tillsammans, bestäm innan vad ni ska träna, spela in filmer och samla ihop så att ni har ett eget bibliotek med träningsfilmer.

10. Starta en stegtävling tillsammans, hur lång tid kommer det att ta för er att promenera från Ystad till Kiruna?

Relaterade Blogginlägg

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGGA IN eller BLI MEDLEM