• Pengar tillbaka om du inte går ner i vikt!
  • Gratis frakt över 400kr
  • Säker betalning med Klarna

Här kan du se Sebastians fyra veckors kost- och motionsplan.

Kost- och motionsplan, Vecka 1+2
Kost
Ät 5 gånger om dagen. Byta ut samtliga mål mot Nutrilett Smoothies, Bars eller Pasta. Dricka mycket vatten, minst 2-3 liter per dag rekommenderas för hålla igång förbränningen. Du kan även dricka kaffe och te (utan mjölk och socker) men endast i små mängder då båda är vätskedrivande. Drick ej alkohol.

Utöver detta kan du äta: 
– Fiskolja och vitamin-/mineraltabletter. Dessa är bra för metabolismen i kroppen.
– Rå blomkål, morot, broccoli eller vitkål (högst 1 grönsak per dag).

Motion
Lågintensiv träning som exempelvis promenader, lättare löpning, cykla eller simma minst 3-4 ggr/vecka.

Notera att detta endast är generella rekommendationer och du själv avgör hur du vill lägga upp din kost- och motionsplan beroende på vilka mål du har.

Kost- och motionsplan, Vecka 3+4

Kost

Fortsätt äta 5 gånger om dagen. Ät ett lagat mål mat om dagen till frukost, lunch eller middag (se Matförslag efter diet). Byt ut resterande mål mot Nutrilett Smoothies, Bars eller Pasta. Dricka mycket vatten, minst 2-3 liter per dag rekommenderas för att hålla igång förbränningen. Du kan även dricka kaffe och te (utan mjölk och socker) men endast i små mängder då båda är vätskedrivande. Drick ej alkohol.

Utöver detta kan man äta:
– Fiskolja och vitamin-/mineraltabletter. Dessa är bra för metabolismen i kroppen.
– Rå blomkål, morot, broccoli eller vitkål (högst 1 grönsak per dag).

Motion
Fortsätta ägna dig åt lågintensiv träning som promenader, lättare löpning, cykla eller simma minst 3-4 ggr/vecka. Utöka gärna träningen med mer intensiv träning som gymbesök eller lättare gruppträningspass.

Notera att detta endast är generella rekommendationer och du själv avgör hur du vill lägga upp din kost- och motionsplan beroende på vilka mål du har.

Efter avslutad dietperiod

Kost
Efter avslutad dietperiod är det dags att börja med lagad mat. Fortsätt äta 5 mål om dagen. Ät Nutrilett till mellanmålen eller byt ut lunch/middag mot Nutrilett Smoothies, Bars eller Pasta. För att hålla din vikt ska du ha ett kaloriintag på 1500-2000 kcal/dag.

Motion
Fortsätt med träningen, både låg- och högintensiv. Träna så ofta som passar dig, 3-4 ggr/veckan är att rekommendera.

POPULÄRA PRODUKTER

RELATERADE BLOGGINLÄGG

MISSA INGA ERBJUDANDEN!
Alltid 15% rabatt och förtur till kampanjer - prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGGA IN eller BLI MEDLEM