• Pengar tillbaka om du inte går ner i vikt!
  • Gratis frakt över 400kr
  • Säker betalning med Klarna

Vill man gå ner i vikt är det viktigt med en bra ämnesomsättning. Här kommer 9 tips på hur man ökar ämnesomsättningen.

1. Minska på fettet
Skippa smöret på brödet eller ta ett tunnare lager. Undvik att äta mat stekt i smör. Koka eller tillaga hellre maten i ugnen. Ät magert pålägg som kalkon och byt ut feta mejeriprodukter mot magra.

2. Var aktiv
Träna intensivt två till tre gånger i veckan och glöm inte vardagsmotionen. Ta cykeln till jobbet istället för bussen, ta trapporna istället för hissen osv.

3. Ät regelbundet
Ät mindre och oftare. Ät alltid frukost, lunch och middag samt två till fyra mindre mellanmål om dagen. Försök att äta vid ungefär samma tid varje dag. Att äta regelbundet gör att blodsockret hålls på en jämn nivå och förbränningen hålls uppe.

4. Drick kaffe
Koffeinet i kaffet ökar hjärtfrekvensen och gör därmed att du förbränner fler kalorier även under vila.

5. Sov ordentligt
Sov minst 8 timmar per dygn för bästa möjliga ämnesomsättning.

6. Undvik alkohol
Alkohol bromsar upp ämnesomsättningen eftersom kroppen förbränner alkoholen innan kalorierna i maten.

7. Krydda maten
Stark mat ökar ämnesomsättningen.

8. Drick vatten
Drick rikligt med vatten under hela dagen. 2-3 liter per dag är att rekommendera.

9. Bygg muskler
Muskler bränner mer kalorier än fett. För att bygga muskler är det viktigt att få i sig tillräckligt med protein.

POPULÄRA PRODUKTER

RELATERADE BLOGGINLÄGG

MISSA INGA ERBJUDANDEN!
Alltid 15% rabatt och förtur till kampanjer - prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGGA IN eller BLI MEDLEM