• Pengar tillbaka om du inte går ner i vikt!
  • Gratis frakt över 400kr
  • Säker betalning med Klarna
Om Nutrilett
  • Start
  • Går jag upp i vikt efter dieten?
PENGAR TILLBAKA OM DU INTE GÅR NER I VIKT
GRATIS FRAKT PÅ ORDRAR ÖVER 400 KR
SÄKER OCH ENKEL BETALNING MED KLARNA

För att du inte ska gå upp i vikt igen och falla tillbaka i gamla, dåliga matvanor är det viktigt att du dels lägger upp en plan för den närmaste tiden och dels ser till att skaffa dig goda livslånga vanor.

Under den första tiden ska du sakta fasa in mot vanlig och hälsosam mat, gärna i kombination med Nutrilett Smoothie och Nutrilett Mealbars.

Hur du lägger upp din kost i denna fas beror på om du vill ligga kvar på din nya vikt eller fortsätta att gå ned. De första veckorna kan du exempelvis äta vanlig frukost och en frukt som mellanmål samt ersätta lunch och middag med Nutriletts produkter för viktkontroll. Du kan också fortsätta att ersätta vissa mål med VLCD-produkten Nutrilett Shake.

De nästföljande veckorna kanske du lägger till vanlig men balanserad lunch. Så småningom lägger du även till vanlig middag. Ju mer du vill gå ned, desto längre tid ska du ta på dig innan du äter tre vanliga måltider om dagen. Är du bara ute efter att behålla vikten efter dieten kan du tillåta dig en något snabbare återgång till vanliga måltider. Det går dock inte att ge generella regler. Viktminskning är alltid en fråga om individuella förutsättningar, till exempel din utgångsvikt, din förbränning och hur mycket du rör på dig. Det gäller att du lär känna din kropp och lägger märker till hur vikten påverkas av din kost. Väg dig eller känn efter på hur dina kläder passar och låt allt få ta sin tid. Att få kroppskännedom är i sig en viktig pusselbit för att din nya vikt ska bli livslång.

Det är oerhört viktigt att du börjar motionera mer i den här fasen. Nu ska du inte bara ta lugna promenader. Det är dags för mer intensiv träning, som att springa eller träna på gym. Om det inte passar dig kanske raska promenader flera gånger i veckan är ett alternativ.

Det är också centralt att dina vanliga mål är hälsosamma. Använd tallriksmodellen och fyll halva tallriken med kalorisnåla grönsaker, en fjärdedel med protein (t ex kött) och en fjärdedel med kolhydrater (t ex potatis).

Du ska äta fem mål om dagen: Frukost, lunch, middag och två mellanmål, gärna Nutriletts viktkontrollprodukter. Målen ska vara jämnt fördelade över dygnets vakna timmar. På så vis håller du igång förbränningen och undviker att drabbas av starka hungerkänslor. Se också till att dricka 1,5 liter vatten om dagen.

När du har fasat in tre vanliga måltider om dagen gäller det att inte tappa medvetenheten om ditt nya jag. Det här är början på resten av ditt liv. Sund kost i form av fem regelbundna mål om dagen och motion är nyckeln.

Märker du att du börjar gå upp något i vikt återgår du till att ersätta vissa mål med Nutriletts produkter tills du är tillbaka på matchvikten.

MISSA INGA ERBJUDANDEN!
Alltid 15% rabatt och förtur till kampanjer - prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGGA IN eller BLI MEDLEM